Spring break update! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sara Franssen - WaarBenJij.nu Spring break update! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sara Franssen - WaarBenJij.nu

Spring break update!

Blijf op de hoogte en volg Sara

10 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

Zoals jullie weten, heb ik een ontzettend zwaar leven hier: keihard studeren, veel te weinig feestjes en veel te veel zon. Gelukkig had ik de afgelopen twee weken welverdiend vakantie, waar ik dankbaar gebruik van maakte. Bij deze een update voor jullie over deze trip en vooral veel foto’s!

De trip die we hadden geboekt was van Brisbane naar Cairns met de hoogtepuntjes langs dat stukje kust. We hadden deze trip met vijf exchange studenten vanuit Adelaide geboekt en we zouden alleen maar 1 nacht in Brisbane doorbrengen. Eva, Esther en ik besloten om 5 dagen eerder naar Brisbane te gaan om de stad te herkennen en om Odin, mijn Australische neef, en Shellee, zijn vriendin, te bezoeken. We konden bij hen terecht en hebben daar vier nachten geslapen waarbij we heerlijk in de watten werden gelegd: we kregen heerlijke maaltijden en zelfgemaakte koekjes voorgeschoteld en het is ontzettend leuk en waardevol om verre familie wat beter te leren kennen! In deze dagen hebben we de stad Brisbane en de Gold Coast verkend en zijn we naar de Australian Zoo geweest. Dit is trouwens de dierentuin die opgericht is door Steve Irwin, de gekke man van de dieren documentaires op Discovery Channel. De vrouw en dochter van Steve Irwin doen nog steeds shows en daar hebben wij er eentje van mogen bewonderen! We hebben het in ieder geval top gehad in Brisbane met heel veel dank aan Odin en Shellee. Het leuke is dat ik bij het afscheid kon zeggen “See you soon”, aangezien ik ze over een paar maanden in Tasmanië weer zie! Het komt niet vaak voor dat ik mijn overseas familie vaker dan 1 keer in de tien jaar zie!

De laatste avond in Brisbane troffen we onze twee andere travel-buddies en begon de volgende dag onze trip. Bij gebrek aan tijd hebben we ervoor gekozen om de trip te boeken met een reisbureau en was ons vervoer met (nacht)bussen. We hebben dus geen avontuurlijke roadtrip langs de kust gedaan maar dat komt nog wel deze zomer! De eerste bestemming was Rainbow Beach, waar we om 4.50 onze wekker zetten om de zonsopkomst te zien, en dit was werkelijk prachtig! Vanuit Rainbow Beach begon onze driedaagse trip op Fraser Island. Dit is een prachtig zandeiland met kilometerslange zandstanden (wat verwacht je anders op een zandeiland?) en rainforests en heel veel meren. Hier toerden we met vier landcruisers over het eiland: in elke auto paste 8 mensen en er was 1 knettergekke gids voor de totale groep die heeft geholpen deze drie dagen tot een waar feestje te maken. In de auto mocht je om en om rijden wat echt heel gaaf was: met een landcruiser over het strand crossen met aan je ene zijde de branding van de helder blauwe oceaan en de andere zijde heel veel groen, duinen en rotsen. Wauw! We hadden twee overnachtingen op het eiland. Niet echt comfortabel: we moesten alleen een slaapzak brengen maar niemand heeft me verteld dat we letterlijk op de grond lagen.. (ja de Nederlander in mij moet natuurlijk even klagen) Met het groepje van je auto kreeg je ingrediënten om te koken en vervolgens met de hele group chillen aan het kampvuur en wijntjes drinken. En aangezien er op het eiland geen stad/dorp is en dus weinig licht, kun je ’s nachts op het strand ontzettend veel sterren zien. Stel je voor: de sterrenhemel op een heldere nacht in Nederland maal 10. Je kon zelfs enigszins de Melkweg zien!

Vervolgens bracht de bus ons naar Airlie Beach waar onze drie daagse boottocht bij de Whitsunday Islands begon. Hierbij waren met een groep van ongeveer 30 mensen op een grote zeilboot. Het was een waar paradijsje: waar we op Fraser Island nog zelf ons eten moesten klaarmaken, verscheen het eten hier plotseling precies op het juiste moment onder het genot van een prachtig (zonsondergang) uitzicht, fris briesje, zonnetje, fijn gezelschap en het geluid van de zee op de achtergrond. In de drie dagen zijn we naar verschillende strandjes en snorkel plekken gevaren waaronder het Whitehaven strand, het mooiste strand van Australië: het zand bestaat uit 98% puur silica. Waarschijnlijk zegt dat de meeste mensen niet zoveel maar het is een van de fijnste soorten zand op de wereld en voelt dus heel zacht aan. Verder hebben we heel veel gesnorkeld en heb ik voor het eerst gedoken! De eerste keer was niet zo’n super groot succes want mijn oren wilden niet meewerken onder water dus ik kon niet heel diep gaan, maar het was alsnog heel mooi en vet om gedaan te hebben. Gelukkig had ik nog een andere duik gepland staan, wat mij brengt tot onze volgende bestemming: Cairns!

Na nog een halve dag een Airlie Beach en bijna een didgeridoo gekocht te hebben, gingen we weer verder in onze nachtbus richting Cairns. We zijn twee dagen in Cairns geweest. De eerste dag hebben we een tour door de rainforest gedaan. De dag begon veelbelovend: een krokodillentour waarbij de gids begon met te vertellen dat we waarschijnlijk geen krokodillen zouden zien. Nou daar had hij dus ook gelijk in, maar het was gelukkig wel heel mooi om het rainforest vanuit een bootje op het water te kunnen bewonderen. En verder zijn we ook een stukje door het rainforest gewandeld met een hele leuke gids die veel interessante dingen vertelde. Top dagje! Gelukkig hoef ik Gemert ook niet te missen hier: een aantal weken geleden bracht ik een middagje met Eline door en tijdens mijn verblijf in Cairns waren toevallig Koen en Twan ook in Cairns dus hebben we er die avond eentje op Gemert gedronken!
De volgende dag stond de Great Barrier Reef (en duiken!!) op het programma. Dit was een dagtour op een grote boot die ons naar het rif bracht. Hier konden we prachtig snorkelen en had je ook de kans om te duiken, dus ging ik voor een tweede keer duiken die week. Ik heb niet zoveel duik-ervaring maar men zegt dat de Great Barrier Reef echt een van de mooiste plekken is op aarde om te duiken en ik geloof het meteen. Het was echt geweldig mooi! Waar ik een jaar geleden nog bang was voor alles wat onder water leeft, kan ik er nu geen genoeg van krijgen! Zo prachtig!

Voor nu ben ik weer even lekker aan de studie en plannen aan het maken voor mijn volgende holidays! En wat gaat het snel voorbij, ik ben al op de helft voordat ik weer naar ons koude kikkerlandje vlieg.. Maar nu eerst nog even hier van de zon genieten :)

See ya soon Dutchies!
xoxox

ps. Als je alle foto's wil zien, ga dan naar foto's! Want als je onderaan deze pagina op de foto's klikt, krijg je maar een selectie te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 3531

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 02 Januari 2015

Australia

Landen bezocht: